Altamura verkennen

Goedemiddag vanuit het hete MasseriaLa Selva,

Donderdag 14-7

Vandaag zijn we om half 8 begonnen met werken weer aan de muur. De langverwachte foto's staan er dan nu eindelijk op. Rond een uur zijn we gestopt met werken omdat het veel te warm werd. Zoals ik al verteld had was het vandaag dus 42 graden, echt heel erg warm om in de zon te werken!!!

's middags warm gegeten, we eten hier zowel 's middags als 's avond warm. De koks kunnen erg goed koken dus iedere dag overheerlijk eten. Na het eten was de siesta, rustig op de mega bank hier gelegen met een boek.

Om half 5 hebben we met Tonio de kinderen van het Englisch Summer Camp naar huis gebracht en heb we een tocht door Altamura gemaakt. Hij heeft ons alles vertelt over het ontstaan van de stad en de dingen die er zijn. En natuurlijk kon een lekker Italiaans ijsjes hierbij niet ontbreken!!

Meteen na de tocht zijn we naar het radio station van Altamura gegaan. Iedere donderdag word er verslag gedaan van de bezigheden in Masseria di Selve in een 1 uur durende 'uitzending'.Tonio, Maddy (Canada), Elisabeth (VS), Chelsea (Canada), Diane (Nederland)en ik mochtenmee naar de studio.Eerst had iedereen een voorstel rondje met je naam, land en studie. Aan mij werd gevraagd waarom ik hier kwam werken en wat de verschillen dan waren met het restauratiewerk dat ik op school heb geleerd en wat ik hier moet doen. Erg grappig want het ging van het Italiaans naar het Engels en weer van het Engels in het Italiaans.

Na de radio zijn we naar het treinstation gegaan om daar de Iersemeiden op te halen. Voordat dieerwaren hebben we nog dezelfgemaakteteramisu van onze koks gegeten. Uiteindelijk kwamen ze niet uit Ierland maar 1 uit Schotland en1 uit de UK.Dus het wordzeer cultureel in het huis hier.

Vrijdag 15-07

Vandaag zouden we naar de fresco's schilderingen gaan maar helaas gingdat niet door omdat de vrouw diemet ons mee zou gaan naar het ziekenhuis moest voor haar vader. Hopelijk gaan we er binnekort wel heen.

Dus weer lekker gewerktaan de muur, wat nog steedserg leuk is om te doen!Weer een werkdag vanhalf 8 tot 1 uur en daarna lekkerde hele dag rustig aan.

De canadesen zijn momenteel aan het koken voorhet dinner ben zeer benieuwd wat het word. Vanavond isgaan we met dertig mensen eten omdat heteinde is voor het Englisch Summer Camp voor volwassenen (die is er ook nog).

Nou dat was het voor nu!

Groetjes

Kiani

Reacties

Reacties

Ellen

Ha Kiani,

Er zitten mooie foto's bij, als ik zo naar de foto's van de fresco's kijk verwacht ik je het 1e jaar niet terug in NL, ik zou mooi daar blijven als ik jou was.
Ik wist niet dat jullie pa (Tonio) ook mee is gegaan?!
Werk ze met plezier em gemiet van La Bella Italia!

Groetjes,
Ellen

Ellen

Sorry van de typefouten, dat krijg je na een halve fles
italiaanse wijn.

Marian

SUPER mooie foto's, je kunt er je hartje aan ophalen. Deze UNIEKE ervaring neemt niemand meer van je af. Hopelijk mag je nog aan de fresco's werken. GENIET en veel gezelligheid met werken gewenst.

Dikke knuffel van papa en mama xxx xxx

Marian

Wat zie je er CHARMANT en komisch uit. Korte schildersbroek+handdoek op je hoofd tegen de zon?
Ja je moet iets als je geen pet mee wilt. Haha

Marlou & Matthieu

Hoi Kiani,
Zo te lezen vermaak je, je goed in Italie. Ook wij zullen je verhalen volgen. Geniet van het lekkere weer, eten en van het restaureren.
X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active