Duiken

Hallo,

Allereerst een aanvulling op het vorige verhaal. Wat stond ons te wachten. Natas van de werkgroep is afgestudeerd en donderdag was de diploma uitreiking waar zij niet bij kon zijn omdat ze ook meehelpt aan het project. Als verassing had onze docent het diploma meegenomen naar Aruba en deze overhandigd aan haar. Eerst vertelde hij een leuk verhaal en onder het genot van een coctail hebben we de diplomauitreiking gevierd.

Zo de eerste werkweek zit erop! Door iedereen is er hard gewerkt en we gaan het volgende week zeker af krijgen. Ik heb het erg naar me zin gehad, ondanks dat we veel hetzelfde moeten doen want het meeste schilderwerk is de lijst en deze hebben we iedere keer opnieuw geschuurd en geschilderd.

Zaterdag ochtend zijn we begonnen met een tour door Aruba. Deze tour duurde 4 uur en we hebben verschillende dingen gezien. Allereerst zijn we naar Butterfly Farm geweest dit was super cool. We kregen een rondleiding en daarna hebben we verschillende mooie vlinders kunnen spotten. Na een half uur binnen te zijn geweest zijn we verder gereden naar de vuurtoren. Hier waren we al een keer geweest maar ach leuk om nogmaals te bewonderen en ook het uizicht was er erg mooi! Ook zijn we naar de oudste kapel van Aruba geweest, dit was niet veel bijzonders. Als laatste zijn we naar de natural bridge geweest. De brug zelf is een aantal jaren geleden gebroken maar is nog wel een kleine natural bridge genaamd baby bridge. Ook hier was het erg mooi!

Na een uurtje thuis te eten en tot rust te komen was het 3 uur en tijd om te vertrekken om te gaan duiken. Ik had er erg veel zin in want het snorkelen was me erg goed bevallen. Heel de groep ging duiken en omdat er maar een instructeur was zijn we in twee groepen gaan duiken. Eerst alles aangetrokken..poeh dat is zwaar. Daarna het water ingegaan waar alles meteen veel minder zwaar was. Voordat het echte duiken kon beginnen moesten we een drietal oefeningen uitvoeren. De eerste twee gingen perfect maar de laatste was erg lastig. Hier moest je water in je bril laten lopen en deze er weer uitlaten zonder je bril af te zetten. Uiteindelijk waren alle oefeningen bij iedereen gelukt en konden we beginnen met het echte werk. Het duiken zelf ging erg gemakkelijk ik had nergens problemen mee en voelde me op mijn gemak (als een vis in het water). Na een tijdje onder te zijn geweest vond ik het eigenlijk een beetje saai worden. Waar we doken waren nauwelijks vissen, dit was erg jammer want hierdoor had je weinig te kijken. Ja als je een vis zag was dat dezelfde als die je ervoor al 10x was tegengekomen. Andere vonden het erg spannend en hadden nauwelijks iets gezien doordat ze veel met zichzelf bezig waren of ze wel goed ademde en geen water binnen kregen. Ik ben erg blij dat ik het gedaan heb en kan weer iets van mijn try before you die lijst afstrepen, maar of ik het nogmaals zou doen betwijfel ik.

´s Avonds hadden we een verjaardag van Hans en Thijs, twee jongens van de werkgroep die al vijf maanden op Aruba zitten. We hadden een American BBQ met poolpalrty. Erg gezellig maar eigenlijk waren we allemaal erg moe van de drukke dag.

Vandaag gaan we de hele dag rustig aan doen zodat we toch nog een beetje kunnen bij komen van de drukke week en er morgen weer goed tegen aan kunnen.

Groetjes Kiani

Tinus en Marian

Hoi Kiani,

Super cool om je enthousiaste verhalen te lezen en je foto's te bewonderen. Vooral de foto van het snorkelen ziet er erg charmant uit, maar wat werkelijk telt is de ervaring die niemand je nog afneemt. En de foto in je jurk maakt het charmante gedeelte weer helemaal goed.
Die mooie grote blauwe vlinder hebben we samen met oma ook in de vlindertuin van Dierenpark Emmen gezien, weet je dat nog? (foto op onze keukenkast). Fijn dat het duiken je zo goed afging, alleen jammer van de gekozen locatie met 'saaie' vissen, maar Bonaire volgt ook nog, dus het KOMT WEL GOED SCHATJE. Jullie harde werken wordt duidelijk beloond met een SCHITTEREND resultaat. Onze complimenten aan de hele groep.

Heel veel liefs uit een regenachtig Eindhoven, 21 graden (de weersvoorspelling: iedere dag regen t/m 21 juli)

xxx xxx papa en mama

papa en mama

Heej Kiani,

Leuk om vanavond als eerste je nieuwe foto's te bekijken van de wandeling en het duiken. Ziet er wel spectactulair uit. Volgen er van deze week ook nog werkverslagen of heb je het te druk met de laatste werkzaamheden? Nog 1 dag werken en dan gaat je vakantie echt beginnen. Voor de belangstellende onder ons: de www.pth-aruba.com site ziet er ook erg goed uit met iedere dag het laatste nieuws en foto's. COMPLIMENTEN HIERVOOR

Tijd om te gaan slapen, want Tinus en Adisa zetten me in het donker, het enige licht wat nog brand is de laptop.

Kusjes van ons
xxx xxx