Lekker actief

Hallo,

Dinsdag hebben we rond gereden in het andere gedeelte van Bonaire. Dit is een heel mooi gedeelte met mooie natuur. Veel mooier dan de route die we gisteren hebben gereden. We zijn een aantal keer gestopt om lekker het water in te springen en te snorkelen. Zo hebben we eigenlijk mooi de hele dag vol gemaakt en ons uitstekend vermaakt.

Woensdag zijn we naar het Washignton Slagaai National Park geweest. Dit is echt een prachtig gebied met veel leuke plekjes om te stoppen en de omgeving te bekijken. Ook hier hebben we op verschillende plekken gesnorkeld, de een heel erg mooi de andere totaal niks. Ook boven water was er wat te zien zoals leguanen en flamingo´s.

Na een aantal dagen rustig aan te doen werd het vandaag een zeer actieve dag met kayaken, snorkelen en duiken. Allereerst begonnen we vannochtend om 9 uur met een kayak tour gekoppeld met snorkelen. We hebben hier in de Mangrove de tour gemaakt. Doordat we in kayaks zaten met een glazen bodem konden we zo de hele tijd kijken wat er onder ons gebeurde wat het allemaal extra leuk maakte. Na zo´n twee uur kayaken zijn we uitgestapt om een mooi stuk te snorkelen. Wat we voornamelijk zagen was natuurspons in heel veel verschillende kleuren, erg fascinerend! Ook zaten er kwallen en visjes en vissen.

´s Middags heb ik weer een duik gemaakt. En het eerste wat ik hierop heb te zeggen is, wat ben ik blij dat ik nog een keer heb gedoken, het was GEWELDIG!! Een verschil van dag en nacht vergeleken in Aruba. Om het alleen al te hebben over het prachtige koraal dat er was, veel verschillende soorten en kleuren. En er waren vissen te zien!!! Ja ik dacht al bijna dat je niks zag als je ging duiken maar vandaag heeft het tegendeel bewezen. Ik heb het gevoel dat ik alle soorten vissen heb gezien die hier zijn, maar dat is natuurlijk niet zo. Er waren wel heel veel verschillende, mooie kleurijke en ook apparte vissen. En jongens ik ben een van de geluksvogels die een zeeschilpad heeft gezien tijdens het duiken!! Zeeschilpadden moeten er veel zitten maar je ziet ze nauwelijks. Ik denk dat hij even gedag kwam zeggen, om mij te laten weten dat duiken wel heel er mooi is, nou dat is hem dan ook gelukt haha. Het was echt heel cool!!

Morgen gaan we naar Klein Bonaire snorkelen, zwemmen en een boekje lezen. Eind van de middag gaan we de winkeltjes hier bekijken. En dan is ook onze laatste dag hier op Bonaire weer een feit. Zaterdagochtend vliegen we terug naar Aruba om daar nog een paar dagen te vertoeven.

Zo nu zijn jullie ook weer op de hoogte en tot het volgende verhaal!

xxxx

Kiani

ps foto´s van vandaag volgen later deze week

Reacties

Reacties

Anouk

Hey Kiani! zo'n kayak tocht door de mangrove lijkt mij echt super gaaf. Alleen in een doorzichtige boot lijkt me dat wel apart :s.

Nog veel plezier die laatste paar dagen!

angela

Harstikke leuk om te lezen Kiani !!! We horen nog wel meer hoop ik...

Tinus en Marian, papa en mama (haha)

Buonasera Kiani,

We zijn heel erg blij dat die zeeschildpad en hopelijk ook al die mooie vissen je hebben kunnen overtuigen dat de onderwaterwereld echt heel mooi kan zijn. Je hebt een erg leuke manier van schrijven, waarin we je humor herkennen, erg leuk. Ook wij reizen heel wat af hier in de omgeving van Venetië, met de bus, trein, boot, taxi en vooral heel veel met de benenwagen en ik kan je vertellen dat vooral het laatste heel erg vermoeiend is. Och ja ieder nadeel heeft zo zijn voordeel, want als je dan niet op tijd bent voor de laatste bus, dan neem je gewoon de taxi naar het hotel (vandaag) na een dagje Murano (glasblazerseiland). Je mag 1 keer raden wat we gisteren en vandaag gegeten hebben in Venetië?
Natuurlijk spaghetti bolognese en pizza. Dessert van vandaag een heerlijk Italiaans ijsje.

Nog heel veel plezier in Bonaire en een goede vlucht gewenst naar Aruba.
Groetjes aan Bram, Koen, Henk en zijn vrouw

per voi e tanti baci da noi (en voor jou heel veel kusjes van ons)
Ciao!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active