Fresco!!

Heej,

Als eerste wil ik even zeggen dat ik het heel leuk vind dat jullie allemaal zo enthousiast mijn blog lezen en reacties plaatsen, vooral blijven doen zeg ik!

Zaterdag hebben we gewerkt aan de fresco, super cool! De fresco bevind zich in Masseria de Bernadis en dan in een kamer op de eerste verdieping. De fresco is geschilderd rond eind 1600. Over de fresco zit een pleisterlaag dit komt doordat de vorige bewoners niet wisten hoe ze het moesten restaureren dus hebben ze die pleisterlaag erop gedaan. Het is dus de bedoeling dat deze pleisterlaag ereerst vanafword gehaald. Dit hebben we gedaan met een scalpelmes (chirugisch lancet). Op sommige plekken was het moeilijk omdat je de fresco snel mee neemt met de kalklaag. Zo moest er voorzichtig te werk worden gegaan.

Om een uur zijn we terug gereden naar MasseriaLa Selva om te lunchen. Weer heerlijk gegeten! Laat in de middag zijn we naar het strand gegaan lekker gezwommen in de zee, gegeten en muziek geluisterd. Laat in de avond rond 00:50 kwamen we thuis van het strand. Wat een heerlijke dag was het vandaag.

Zondag ging de wekker om 7 uur maar omdat we nog erg moe waren omdat we laatthuis waren hebben we een half uurtje langer geslapen. Om 08:00 uurhebben we eerst anderhalf uur aan de muur gewerkt en daarna zijn we weer naar de fresco gegaan. Dit keer mocht ik de delen die al waren vrijgelegd van de kalklaag retoucheren (de kale vlakjes voorzien van de juiste kleur). We mengden de kleur zo dat die iets lichter is dan de kleur van het origineel.

Verder doen we vandaag rustig aanbeetje bruin proberen te worden in de zon en liggen op de bank.

De temperatuur word steeds aangenamer zo rond de 32 graden is het nu

Groetjes

Kiani

Tinus en Marian

Even laat in de avond 'n berichtje sturen naar Kiani, want op dit tijdstip op het strand liggen is hier geen goed idee.
Echt leuk dat je ook aan de fresco mag werken. Heb je ook foto's van het "weekend"???

Ciao papa en mama xxx xxx

Kiani

Er staan toch nieuwe foto's?!